W pierwszym półroczu 2016 roku na wrocławskim lotnisku obsłużono dokładnie 1 mln 97 tysięcy pasażerów. W porównaniu z analogiczny okresem ubiegłego roku nastąpił wzrost o 3,1%.
– Wzrosty zanotowaliśmy we wszystkich kluczowych segmentach ruchu regularnego, co pokazuje, że lotnisko rozwija się równomiernie i służy podróżnym w realizacji ich rosnących potrzeb, zarówno w kontekście tanich lotów, ale też połączeń do największych hubów przesiadkowych Europy czy lotów krajowych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Popularne tanie linie
Tak dobry wynik Port Lotniczy Wrocław zawdzięcza cieszącym się coraz większą popularnością połączeniom niskokosztowym. W tym segmencie wzrost liczby pasażerów wyniósł blisko 9% i przełożył się na prawie 644 tysięcy podróżnych obsłużonych w pierwszym półroczu 2016. - Wrocławianie, mieszkańcy południowo-zachodniej Polski, ale i Czesi bardzo cenią sobie możliwość latania na własną rękę i organizowania wypoczynku we własnym zakresie. Siatka połączeń z Wrocławia z roku na rok jest coraz bardziej rozbudowana i pojawiają się w niej nowe atrakcyjne kierunki – wymienia Dariusz Kuś.
Tylko w samym czerwcu zainteresowanie tanimi liniami na kierunkach międzynarodowych wzrosło o 5,5% - do blisko 119 tysięcy obsłużonych pasażerów. Najlepiej w tym zestawieniu wypadają połączenia na Wyspy Brytyjskie oraz do Hiszpanii i Włoch. Przewoźnicy regularnie notują tam wypełnienia samolotów na poziomie 95%. Tak jest w przypadku lotów do Alicante, Barcelony, Malagi, Rzymu czy na Teneryfę.
Łącznie w rozkładzie lotów pasażerowie wrocławskiego lotniska mają tego lata do wyboru prawie 60 połączeń, w tym kilka nowości. W ofercie tanich linii to Wenecja Treviso i Birmingham. Dodatkowo po sezonie zimowym utrzymane zostały rejsy na Teneryfę i do Sztokholmu Skavsta.
Samolotem po kraju i w świat
Tylko w pierwszym półroczu 2016 roku w ruchu krajowym obsłużono 220 tysięcy pasażerów, co oznacza wzrost na poziomie 5,5% w porównaniu z pierwszym półroczem 2015 roku. Ostatnio w rozkładzie pojawiły się nowe loty krajowe do Radomia i Olsztyna. Na Mazury zaledwie w ciągu 80-90 minut można polecieć dwa razy w tygodniu – w poniedziałki oraz w piątki. Do Radomia dolecimy w czasie 70 minut we wtorki, czwartki i w niedziele.
- Dzięki krajowym połączeniom lotniczym pasażerowie z naszego regionu mogą w komfortowy i szybki sposób dostać się na Mazury i Mazowsze, gdzie okazji do spędzenia wolnego czasu i wypoczynku nie brakuje. Jeziora, zabytki i lasy czekają na turystów – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław.
Wielkim zainteresowaniem niezmiennie cieszy się Warszawa. Z Wrocławia chętnie latamy zarówno na lotnisko Chopina z PLL LOT, jak i liniami Ryanair do Modlina.
Przewoźnicy reagują też na stale zwiększającą się popularność połączeń do dużych hubów przesiadkowych w Europie. Widać, że coraz więcej pasażerów wrocławskiego lotniska korzysta z przesiadek na trasach transkontynentalnych, głównie do Stanów Zjednoczonych i metropolii azjatyckich. W letnim rozkładzie lotów pasażerowie mają do dyspozycji 4 sieciowe połączenia międzynarodowe – do Kopenhagi, Düsseldorfu, Monachium i Frankfurtu. W przypadku tych dwóch ostatnich kierunków przewoźnik zdecydował o wprowadzeniu do letniego rozkładu dodatkowych rejsów. Przewoźnicy czarterowi natomiast trudną sytuację związaną z wylotami do krajów arabskich w części rekompensują ożywioną sprzedażą wakacji w Hiszpanii, Grecji oraz Bułgarii. Zainteresowanie zorganizowanym wypoczynkiem w tych krajach wciąż rośnie.
Plany i inwestycje
Port Lotniczy Wrocław od lat jest jednym z najszybciej rozwijających się lotnisk w Polsce, notującym kolejne sukcesy frekwencyjne. Tylko w minionym, 2015 roku, obsłużono tu ponad 2,3 miliona pasażerów. Prognoza na 2016 rok wynosi już 2,5 mln pasażerów. Lotnisko w stolicy Dolnego Śląska rozwija się też za sprawą wielu inwestycji. Wiosną Ryanair ogłosił, że otworzy we Wrocławiu tzw. Laboratorium Podróży (Ryanair IT Lab) i zatrudni tutaj około 120 osób. We wrocławskiej bazie linii lotniczych Ryanair zacznie też stacjonować kolejny – trzeci - samolot. Dzięki temu od sezonu zimowego 2016/17 z Wrocławia dolecimy bezpośrednio do Belfastu, Manchesteru, Newcastle i Madrytu. Utrzymane będzie sezonowe do tej pory połączenie na Maltę. Dodatkowo rejsy do Warszawy będą realizowane trzy razy dziennie na główne lotnisko Chopina, a nie, jak obecnie, do podwarszawskiego Modlina. W perspektywie tego roku jest też zakończenie budowanej na lotnisku bazy technicznej przewoźnika.
W pierwszym półroczu 2016 roku zakończyła się również jedna z najważniejszych i kluczowych inwestycji ostatnich lat. Zmodernizowano drogę startową wraz z oświetleniem. Dzięki temu port podniósł kategorię lotniska do drugiej, co pozwoli lądować samolotom we Wrocławiu w jeszcze trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Navigator Festival 2024 - Odkryj świat podróży i przygód! [WIDEO]
12-13 kwietnia w Krakowie odbędzie się festiwal podróżniczy Navigator Festival. Przewidziane są spotkania z podróżnikami, ciekawe filmy o wyprawach w nieznane oraz wiele więcej!