Newsello.pl

Typy urody kobiet, które przyciągają mężczyzn

Kobiety chcą się podobać mężczyznom i w tym celu potrafią zrobić wiele. Drogie zabiegi, treningi, godziny w butikach, u kosmetyczek, fryzjerów. Ale czy na wszystko mają wpływ?
Słowianka, południowa piękność, a może pieguska
Słowianka, południowa piękność, a może pieguska

Wiadomo przecież, że płeć piękna dzieli swą urodę wg określonych wzorców. Każda z kobiet reprezentuje jakiś typ urody. Choć wszystkie są piękne, każda grupa w nieco inny sposób. Oczywiście naturę można nieco oszukać, ale czy warto? Czy panowie wybierając na randki we dwoje kierują się preferencjami, co do typu urody? Portal matrymonialny MyDwoje zapytał o to ponad 600 ankietowanych singli w badaniu „Jaki typ urody uważasz za najatrakcyjniejszy?”. Zobacz, jak mężczyzna singiel wypowiada się w tym względzie.

Słowianki otoczone przez polskich wielbicieli

Single z Serwisu zdecydowanie deklarują, że odpowiada im rodzimy typ urody. Okazuje się, że panowie chcą pozostać wierni swoim rodaczkom, bo aż 41% mężczyzn preferuje typ słowiański, czyli panie mające jasne włosy i jasne oczy. Taki rodzaj urody przypisywany jest – zwłaszcza w odległych częściach świata – właśnie reprezentantkom Polski, Ukrainy czy Rosji. Ponad 20% panów pozostaje w kontrze do swych poprzedników i wybiera panie o bardziej egzotycznej karnacji. Ciemna, orzechowa, śniada cera oraz ciemne oczy i włosy zainteresują co piątego Polaka.

Panowie preferujący u kobiet ciemne włosy i ciemną oprawę oczu zdecydowanie się podzielili. Obok typu wymienionego wyżej, mężczyźni w 12 % wskazują, że marzą również o typie Królewny Śnieżki. Zapewne wychowani na kreskówkach Disney'a, nie wyobrażają sobie doskonalszej urody, jak tej pełnej doskonale połączonych kontrastów, gdzie brązowe oczy i ciemne włosy podkreślają bardzo jasną, alabastrową cerę.

Wielu adoratorów znajdą również panie w typie środkowoeuropejskim. Ponad 13% panów chciałoby wpatrywać się w niebieskie oczy pań o jasnej cerze i jasnobrązowych włosach.

Azjatki i Angielki nie znajdą męża w kraju nad Wisłą

Polacy najmniej szaleją za „Angielkami” o celtyckim typie urody (piegowata cera, złotawe lub rude włosy) 6% oraz za typem azjatyckim - oliwkowa cera, czarne włosy, ciemne oczy. Nieco zaskakuje, że także typ nordycki - bardzo jasna, blada cera i włosy, niebieskie oczy - choć blond, to jednak nie ma wielu (tylko 4,5%) amatorów wśród panów nad Wisłą.

Czego w kobietach szukają mężczyźni?

Często typ kobiecej urody preferowany jest przez danego mężczyznę ze względu na wychowanie, doświadczenia lub wzorce nabyte jeszcze w czasie dzieciństwa. Na szczęście Polki - które uznawane są za najpiękniejsze kobiety na świecie - reprezentują większość typów urody. Można wśród nich znaleźć zarówno blond i czarnowłose piękności o hipnotyzujących orzechowych oczach. Dzięki temu każdy z mężczyzn może znaleźć partnerkę, która będzie spełnieniem jego marzeń i będzie idealna właśnie dla niego.

Wypowiedź psycholog Jowity Wójcik potwierdza: Czego szukają mężczyźni w kobietach? Badania pokazują, że panowie za jeden z istotnych wyznaczników, który stanowi o tym czy jest to idealna partnerka, uznają atrakcyjność fizyczną. Taki wynik badań wynika z faktu, że mężczyźni są wzrokowcami. Nie należy jednak popadać w przygnębienie i myśleć, że tylko kobiety o nienagannej urodzie znajdą upragnionego partnera. Atrakcyjność fizyczna to pojęcie bardzo ogólne: ile typów urody damskiej, tylu mężczyzn skłonnych uznać konkretny typ za najpiękniejszy. Co ciekawe, Michael Lucas Moeller zaobserwował w swojej praktyce terapeuty, że mężczyźni mają tendencję do przypisywania paniom o danej urodzie określonych cech charakteru. Atrakcyjność fizyczna jest zatem tylko przykrywką do odnalezienia czegoś głębszego.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również