Dlaczego jest tak popularny i jakie są w tym roku najmodniejsze fasony, odpowie stylistka „Avanti” – Klara Mayzel-Racławska.
Od wielu lat jeansy są podstawowym elementem w garderobie większości kobiet, jak również wielu panów. Można je nosić na prawie każdą okazję – w wersji porannej, wieczorowej, letniej, zimowej, do pracy, a także na imprezę. Ich historia sięga epoki renesansu, jednak popularne stały się dopiero w XIX wieku. W 1853 roku słynny Levi Strauss założył przedsiębiorstwo produkujące jeansy, które działa po dziś dzień. Pierwszy model dla kobiet – jeansy z wysokim stanem i o szerokich nogawkach, został stworzony w 1934 roku. Obecnie denimową odzież kocha cały świat, a projektanci co roku przedstawiają nowe propozycje.
– Niewątpliwie ogromną zaletą jeansowych tkanin jest ich szerokie wykorzystanie – od spodni i koszul po denimowe akcesoria. Projektanci mody już od lat zachęcają do łączenia jeansu w różnych odcieniach. Również blogerki modowe, którymi lubimy się inspirować, stawiają na look – total blue. Im więcej różnorodności w stylizacjach, tym lepiej! W tym sezonie hitem są przetarte i wzorzyste modele spodni z nadrukami lub haftami, np. z kultowych bajek czy kwiatów. Nie bójmy się niestandardowych detali. Jeansowe dodatki w postaci butów lub designerskich torebek to jest to, w co warto się zaopatrzyć. Polecam również postrzępione, jeansowe kurtki i kamizelki z naszywkami w różnych odcieniach błękitu – podpowiada stylistka „Avanti”, Klara Mayzel-Racławska.
Moda przychodzi i odchodzi, ale ta reguła w żaden sposób nie dotyczy odzieży jeansowej. Nie ma chyba projektanta, który w swojej karierze nie sięgnąłby po ten materiał. Powiedzmy sobie szczerze – strzępiony, łatany, sprany, z haftami, falbanami, naszywkami… jeans nigdy nam się nie znudzi!
Więcej informacji na ten temat, a także propozycje jeansowych stylizacji, znajdziecie w majowym wydaniu miesięcznika „Avanti”.
BeautyVISION 2024: Spotkanie pasjonatów i profesjonalistów urody [FOTO]
W dniach 2-3 marca 2024. Poznań stał się światową stolicą kosmetyki, gromadząc entuzjastów urody, profesjonalistów oraz przedstawicieli branży kosmetycznej na najważniejszych targach beautyVISION.