Newsello.pl

Czy zakupy w outletach są dla nas korzystne?

Wśród konsumentów tego typu sklepy już od kilku lat cieszą się sporą popularnością. Czy jednak kupowanie w nich zawsze wychodzi nam na dobre? Poznaj najpopularniejsze fakty i mity dotyczące outletów!
Zakupy w outletach
Zakupy w outletach

Badania pokazują, że liczba Polaków odwiedzających outlety z roku na rok wzrasta. Nie wszyscy jednak są ich zwolennikami – niektórzy nadal wolą tradycyjne galerie handlowe. Kto ma rację i czego tak naprawdę możemy spodziewać się po outletowej ofercie?

W outletach są tylko ubrania ze starych kolekcji, a wybór jest niewielki?
MIT!
Dziś w większości outletów można kupić zarówno ubrania i dodatki ze starszych, jak i tych aktualnych kolekcji. Dzięki temu asortyment jest szeroki, a dodatkowo sklepy dbają o to, by dostępna w nich była możliwie jak najpełniejsza rozmiarówka.

Ubrania z outletów mają wady albo są zniszczone?
MIT! Outlet to nie second hand – ubrania w nim sprzedawane muszą być pełnowartościowe i nieużywane. Oderwany guzik koszuli czy bluzka zabrudzona pudrem może się niestety zdarzyć w każdym sklepie, zarówno tym w zwykłej galerii handlowej, jak i outlecie – bardzo często to po prostu skutek przymierzania danej rzeczy. Dlatego podczas zakupów, bez względu na to, gdzie się je robi, najlepiej dokładnie obejrzeć ubranie, które nas interesuje, a jeśli zauważymy, że coś jest nie tak, po prostu zgłosić to obsłudze i wymienić dany egzemplarz na inny.

W sklepach outletowych można kupić świetne rzeczy, ale tylko te bazowe?
FAKT i MIT jednocześnie. Jak to możliwe? Już wyjaśniamy. Wełniany płaszcz, skórzana ramoneska albo torba to często inwestycja na lata, więc dobrze jest kupić takie, które są jak najlepszej jakości. W zwykłym sklepie oznacza to jednak spory wydatek, dlatego tak zwanych basiców warto szukać na wyprzedażach czy właśnie w outletach, które w swoim asortymencie mają odzież i dodatki z zeszłorocznych, a nawet wcześniejszych kolekcji. W tym przypadku to nic strasznego, bo wiele marek te podstawowe elementy garderoby szyje tak, by ich wzory przez długi czas nie wychodziły z mody. Można więc kupić coś naprawdę dobrej jakości, na co w regularnej cenie nie moglibyśmy sobie pozwolić. To jednak wcale nie wyklucza tego, że w outletach znajdziemy też ubrania zgodne z sezonowymi trendami, o nietypowych fasonach, w modnych wzorach i szalonych kolorach – wręcz przeciwnie, w takie też bez problemu można się tam zaopatrzyć.

W outletach ceny wcale nie są tak niskie?
FAKT i MIT jednocześnie. Dlaczego mit? – Wszystkie sklepy zlokalizowane w naszym centrum są zobowiązane do tego, by na metkach umieszczać zarówno cenę wyjściową, jak i tę outletową – dzięki temu klient dokładnie wie, jak wysoki jest rabat. To nie wszystko – by mieć pewność, że zniżki są naliczane prawidłowo, niezależny zespół kontrolny na bieżąco sprawdza ceny obowiązujące w regularnych sklepach i porównuje je z tymi, które ustalają marki w naszym outlecie. Dzięki temu mamy pewność, że zniżki mają odpowiednią wysokość, a więc minimum 30%, choć rabaty dochodzą i do 70% – zdradza Anna Kubacka z FACTORY Poznań. A dlaczego fakt? Bo jeśli kupujemy rzecz luksusowej marki, to musimy mieć świadomość tego, że nawet po 70-procentowym rabacie będzie ona stosunkowo droga.

W polskich outletach nie ma znanych marek?
MIT! Utarło się, że jeśli chcemy kupić rzeczy znanych, światowych marek taniej, to trzeba wybrać się do jednego z zagranicznych outletów. Oferta tych położonych w okolicach Berlina czy Londynu rzeczywiście jest szeroka, ale i w naszych rodzimych znajdziemy sporo ciekawych brandów. – Nasi klienci mogą zrobić zakupy w ponad 100 outletowych sklepach takich marek jak na przykład Aldo, Adidas, Guess, Levi’s, Mango, Simple, Solar, Mexx, United Colors of Benetton, Próchnik czy Timberland – wymienia Anna Kubacka z poznańskiego outletu FACTORY.

Outlety to miejsce na zakupy tylko dla kobiet?
MIT! Wydaje ci się, że zakupy w outlecie to polowanie na okazje, któremu są w stanie sprostać jedynie najwytrwalsze, uwielbiające zakupy panie? Nic bardziej mylnego – sporą część klientów tego typu centrów handlowych stanowią mężczyźni. – Częściej rzeczywiście bywają u nas kobiety, jednak dysproporcja nie jest duża, bo 46% naszych klientów to panowie, którzy cenią sobie przede wszystkim ofertę sklepów z odzieżą bardziej formalną, w szczególności z garniturami, a także sportową – potwierdza Anna Kubacka z FACTORY Poznań. – Myślę, że śmiało można powiedzieć, że w outletach u mężczyzn uruchamia się „instynkt łowcy”, świetnie radzą sobie oni bowiem z wyszukiwaniem okazji, a w dodatku zakup dobrej jakości rzeczy w zdecydowanie niższej cenie sprawia im dużą satysfakcję – dodaje.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również