Badania pokazują, że liczba Polaków odwiedzających outlety z roku na rok wzrasta. Nie wszyscy jednak są ich zwolennikami – niektórzy nadal wolą tradycyjne galerie handlowe. Kto ma rację i czego tak naprawdę możemy spodziewać się po outletowej ofercie?
W outletach są tylko ubrania ze starych kolekcji, a wybór jest niewielki?
MIT! Dziś w większości outletów można kupić zarówno ubrania i dodatki ze starszych, jak i tych aktualnych kolekcji. Dzięki temu asortyment jest szeroki, a dodatkowo sklepy dbają o to, by dostępna w nich była możliwie jak najpełniejsza rozmiarówka.
Ubrania z outletów mają wady albo są zniszczone?
MIT! Outlet to nie second hand – ubrania w nim sprzedawane muszą być pełnowartościowe i nieużywane. Oderwany guzik koszuli czy bluzka zabrudzona pudrem może się niestety zdarzyć w każdym sklepie, zarówno tym w zwykłej galerii handlowej, jak i outlecie – bardzo często to po prostu skutek przymierzania danej rzeczy. Dlatego podczas zakupów, bez względu na to, gdzie się je robi, najlepiej dokładnie obejrzeć ubranie, które nas interesuje, a jeśli zauważymy, że coś jest nie tak, po prostu zgłosić to obsłudze i wymienić dany egzemplarz na inny.
W sklepach outletowych można kupić świetne rzeczy, ale tylko te bazowe?
FAKT i MIT jednocześnie. Jak to możliwe? Już wyjaśniamy. Wełniany płaszcz, skórzana ramoneska albo torba to często inwestycja na lata, więc dobrze jest kupić takie, które są jak najlepszej jakości. W zwykłym sklepie oznacza to jednak spory wydatek, dlatego tak zwanych basiców warto szukać na wyprzedażach czy właśnie w outletach, które w swoim asortymencie mają odzież i dodatki z zeszłorocznych, a nawet wcześniejszych kolekcji. W tym przypadku to nic strasznego, bo wiele marek te podstawowe elementy garderoby szyje tak, by ich wzory przez długi czas nie wychodziły z mody. Można więc kupić coś naprawdę dobrej jakości, na co w regularnej cenie nie moglibyśmy sobie pozwolić. To jednak wcale nie wyklucza tego, że w outletach znajdziemy też ubrania zgodne z sezonowymi trendami, o nietypowych fasonach, w modnych wzorach i szalonych kolorach – wręcz przeciwnie, w takie też bez problemu można się tam zaopatrzyć.
W outletach ceny wcale nie są tak niskie?
FAKT i MIT jednocześnie. Dlaczego mit? – Wszystkie sklepy zlokalizowane w naszym centrum są zobowiązane do tego, by na metkach umieszczać zarówno cenę wyjściową, jak i tę outletową – dzięki temu klient dokładnie wie, jak wysoki jest rabat. To nie wszystko – by mieć pewność, że zniżki są naliczane prawidłowo, niezależny zespół kontrolny na bieżąco sprawdza ceny obowiązujące w regularnych sklepach i porównuje je z tymi, które ustalają marki w naszym outlecie. Dzięki temu mamy pewność, że zniżki mają odpowiednią wysokość, a więc minimum 30%, choć rabaty dochodzą i do 70% – zdradza Anna Kubacka z FACTORY Poznań. A dlaczego fakt? Bo jeśli kupujemy rzecz luksusowej marki, to musimy mieć świadomość tego, że nawet po 70-procentowym rabacie będzie ona stosunkowo droga.
W polskich outletach nie ma znanych marek?
MIT! Utarło się, że jeśli chcemy kupić rzeczy znanych, światowych marek taniej, to trzeba wybrać się do jednego z zagranicznych outletów. Oferta tych położonych w okolicach Berlina czy Londynu rzeczywiście jest szeroka, ale i w naszych rodzimych znajdziemy sporo ciekawych brandów. – Nasi klienci mogą zrobić zakupy w ponad 100 outletowych sklepach takich marek jak na przykład Aldo, Adidas, Guess, Levi’s, Mango, Simple, Solar, Mexx, United Colors of Benetton, Próchnik czy Timberland – wymienia Anna Kubacka z poznańskiego outletu FACTORY.
Outlety to miejsce na zakupy tylko dla kobiet?
MIT! Wydaje ci się, że zakupy w outlecie to polowanie na okazje, któremu są w stanie sprostać jedynie najwytrwalsze, uwielbiające zakupy panie? Nic bardziej mylnego – sporą część klientów tego typu centrów handlowych stanowią mężczyźni. – Częściej rzeczywiście bywają u nas kobiety, jednak dysproporcja nie jest duża, bo 46% naszych klientów to panowie, którzy cenią sobie przede wszystkim ofertę sklepów z odzieżą bardziej formalną, w szczególności z garniturami, a także sportową – potwierdza Anna Kubacka z FACTORY Poznań. – Myślę, że śmiało można powiedzieć, że w outletach u mężczyzn uruchamia się „instynkt łowcy”, świetnie radzą sobie oni bowiem z wyszukiwaniem okazji, a w dodatku zakup dobrej jakości rzeczy w zdecydowanie niższej cenie sprawia im dużą satysfakcję – dodaje.
BeautyVISION 2024: Spotkanie pasjonatów i profesjonalistów urody [FOTO]
W dniach 2-3 marca 2024. Poznań stał się światową stolicą kosmetyki, gromadząc entuzjastów urody, profesjonalistów oraz przedstawicieli branży kosmetycznej na najważniejszych targach beautyVISION.