Newsello.pl

Poznaj trasy Red Bull Zjazd na Krechę

Red Bull Zjazd na Krechę to wyścig nieprzewidywalny. O końcowym sukcesie - obok umiejętności narciarskich lub snowboardowych - decydują także sprint na starcie, dobór smarów, przemyślana taktyka, duża doza szczęścia oraz znajomość tras!
Red Bull Zjazd na Krechę
Red Bull Zjazd na Krechę

Jurgów, Zieleniec, Szczyrk i Zakopane to ośrodki znakomicie znane wszystkim miłośnikom sportów zimowych. Jednak trasy tegorocznych wyścigów będą tak poprowadzone, że mogą zaskoczyć nawet stałych bywalców. Pierwszy przystanek cyklu odbędzie się już w najbliższą sobotę, 23 stycznia w Jurgowie.

O tym, że szczęściu należy pomagać doskonale wie Józek Gąsienica-Gładczan, który podczas ubiegło-rocznej edycji Red Bull Zjazd na Krechę, aż trzy razy stawał na podium. "Przed startem sprawdzam pogodę, żeby wiedzieć jakich smarów użyć - już raz przez to przegrałem pierwsze miejsce. W dzień zawodów staram się również, na tyle na ile jest to możliwe, zapoznać się z trasą wyścigu i zapamiętać kluczowe miejsca. Podczas startu jest tyle emocji i adrenaliny, że łatwo pogubić się między konkurentami i tyczkami”.

Aby ułatwić Wam przygotowanie, prezentujemy najważniejsze informacje o tegorocznych trasach. Są one bardzo zróżnicowane, więc na pewno warto spróbować swoich sił na więcej niż jednej edycji… a może ktoś pójdzie w ślady Józka Gąsienicy-Gładczana i wystartuje we wszystkich czterech przystankach?

Jurgów
Start - 1028 m.n.p.m.
Meta - 831 m.n.p.m.
Przewyższenie - 197 m
Długość trasy - ok. 1000 m

Przebieg trasy: Start przy górnej stacji krzesła „B”. W górnej części zjazd niebieską trasa numer 2, a następnie czerwoną trasą numer 3. Meta tuż przy drodze obok dolnej stacji krzesła „B”.

Charakterystyka zjazdu: Najbardziej zróżnicowane trasa tegorocznej serii. Dwa dłuższe trawersy (jeden w prawo, drugi w lewo); szeroki i średnio nachylony stok w górnej części; wąska i stroma przecinka leśna na dole; bardzo ostry zakręt w prawo tuż przed metą.

Porady dyrektora sportowego: Z uwagi na długość i charakterystykę trasy, premiuje ona wszechstronnych i dobrze przygotowanych zawodników. Bardzo ważne jest smarowanie, gdyż tuż po starcie mamy dość płaski trawers, na którym warto „uciec” rywalom. Odwaga i opływowa sylwetka przydadzą się w środkowej części trasy, gdzie prędkość będzie rosła z każdym metrem. W końcowej części przydadzą się mocne nogi i ostre krawędzie, gdyż ze względów bezpieczeństwa stanie tam kilka szykan spowalniających (bramki gigantowe). Nie bez znaczenia będzie również kondycja, gdyż blisko kilometrowa i pełna atrakcji trasa zmusi zawodników do jazdy na pełnych obrotach!

Zwróć uwagę na: piękną panoramę Tatr! To jedno z najlepszych miejsc do podziwiania ich piękna.

Zieleniec
Start 960 m.n.p.m.
Meta 840 m.n.p.m.
Przewyższenie 120 m
Długość trasy ok. 600 m

Przebieg trasy: Start przy górnej stacji krzesła Winterpol 3. Zjazd po stoku „Grygiel”. Meta tuż nad dolną stacją wyciągu krzesełkowego „Gryglówka”

Charakterystyka zjazdu: Trasa „sprinterska”. Po starcie krótki odcinek prosto w dół; stroma i „kręta” ścianka w środkowej części; płaska prosta do mety.

Porady dyrektora sportowego: Najważniejszy jest szybki bieg do sprzętu oraz błyskawiczne wpięcie w narty lub deskę przed rywalami. Kto ruszy pierwszy, tego już trudno będzie dogonić. Jedyna szansa na wyprzedzanie to kilka ostrzejszych skrętów na ściance - tu rozegra się ostra walka bark w bark, więc może to być bardzo widowiskowa rywalizacja. Ci, którzy z tej wali wyjdą zwycięsko mają już prostą drogę do mety!

Zwróć uwagę na: granicę Polsko - Czeską, która przebiega kilka metrów od startu oraz na piękną panoramę Kotliny Kłodzkiej.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również