Gazelle zadebiutowały w latach 60-tych. Na przestrzeni dekad zyskiwały popularność w różnych środowiskach i subkulturach, między innymi wśród wielbicieli muzyki reagge, britpopu i grunge’u. Cenili je między innymi członkowie topowych w tamtym okresie zespołów muzycznych, takich jak The Sex Pistols, Oasis, Beastie Boys czy The Rolling Stones.
Jednym z najbardziej znanych odniesień do stylistyki Gazelle jest fotografia Kate Moss z 1993 roku. Zdjęcie przedstawia wschodzącą gwiazdę, która w przyszłości miała ustanowić standardy „stylu grunge”, jednocześnie uchwyciła wówczas specyficzny charakter tego ikonicznego modelu buta adidas. Oryginalna fotografia z supermodelką stała się inspiracją dla Dauga Abrahama, który w wirtualnym świecie znany jest jako @BessNYC4. Artysta zasłynął z prowokacyjnych kolaży, inspirowanych najczęściej stylem goth i fetyszem, przygotowywanych na bazie autentycznych zdjęć. Stworzona przez niego kompozycja z Kate, która stała się przewodnim motywem kampanii adidas Originals Remember The Future nabrała nowoczesnego charakteru. W kolażach zmieniają się ubranie i uczesanie modelki, podczas gdy klasyczne, bordowe Gazelle pozostają niezmienne. Świadczy to o ich ponadczasowości i uniwersalności.
Nick Galway, główny designer adidas Originals mówi - Przywracając Gazelle inspirowaliśmy się pop-kulturą i nieustannie kierowaliśmy nasze myśli ku przeszłości, która definiuje nasz obecny styl. Kate Moss zawsze była związana z adidas Originals. To jej sentyment i przywiązanie do tego modelu butów w latach 90-tych przyczyniły się do jego szerokiej popularyzacji.
Ikoniczne Gazelle przekształcono tak, aby wpasowały się w aktualne trendy. W nadchodzącym jesiennym już sezonie model pojawi się w niezliczonej liczbie kolorystyk. Od pastelowych róży, błękitów i mięty, poprzez klasyczną zieleń oraz granat, aż po nigdy niewychodzącą z mody czerń. Buty dostępne są w sklepach stacjonarnych adidas oraz za pośrednictwem strony internetowej.
BeautyVISION 2024: Spotkanie pasjonatów i profesjonalistów urody [FOTO]
W dniach 2-3 marca 2024. Poznań stał się światową stolicą kosmetyki, gromadząc entuzjastów urody, profesjonalistów oraz przedstawicieli branży kosmetycznej na najważniejszych targach beautyVISION.