Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska, skierowany do pasjonatów mody i designu, cieszył się sporą popularnością. Ocenionych zostało 660 prawidłowych zgłoszeń, a Jury pod przewodnictwem Lidii Kality po burzliwych dyskusjach wyłoniło 10 laureatów, którzy odebrali nagrody podczas uroczystej gali połączonej z wernisażem prac 14 czerwca br. w warszawskim studio Skandal.
O konkursie
Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska, zorganizowany przez polską markę pralin z portfolio spółki Colian, trwał od 1 marca do 30 kwietnia br. Przez cały czas cieszył się ogromnym zainteresowaniem projektantów, grafików, pasjonatów mody, wzornictwa i designu, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Zadaniem uczestników było opracowanie spójnych graficznie projektów nadruku na kubek, płócienną torbę i apaszkę, inspirowanych projektem opakowania Śliwki Nałęczowskiej 350 g. Spośród blisko tysiąca nadesłanych zgłoszeń, 661 projektów spełniało wszystkie kryteria formalne i zostało poddanych ocenie jury.
Jury i laureaci konkursu podczas ogłoszenia wyników konkursu. [fot. Kolterman Media Communications]
Nadesłane prace oceniały jury w składzie:
- Lidia Kalita, projektantka mody i przewodnicząca;
- Sonia Bohosiewicz, aktorka, piosenkarka i miłośniczka designu;
- Paulina Sykut-Jeżyna, dziennikarka i pasjonatka dobrego stylu
- Agnieszka Stopyra, ceniona ilustratorka i graficzka.
Przesłane projekty nie tylko bardzo mile zaskoczyły jury swoją ilością, ale też i jakością, spełniającą wymogi formalne konkursu i zachwycającą kreatywną interpretacją tematu oraz bardzo wysokim poziomem artystycznym i warsztatowym.
Laureaci
Laureatem nagrody głównej została Katarzyna Brągiel. Zwycięzca pierwszego miejsca otrzymał nagrody w wysokości 10 tys. złotych i zestaw pralin. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca odebrali nagrody finansowe (odpowiednio 7 tys. i 5 tys. złotych) oraz słodycze, a autorzy prac, które uplasowały się na pozycjach od czwartej do dziesiątej otrzymali zapasy Śliwki Nałęczowskiej.
Zwycięskie prace – (od lewej) miejsca I,II, III. [fot. Kolterman Media Communications]
Konkurs okazał się wielkim sukcesem naszej marki, która udowadnia tym samym, że potrafi odnaleźć się w świecie mody i designu oraz dostarczyć inspiracji. Najlepsze projekty zostaną wykorzystane do stworzenia kolekcji gadżetów Śliwki Nałęczowskiej, które będą wykorzystywane w planowanych aktywacjach i działaniach promocyjnych, zaplanowanych dla nowej odsłony Śliwki Nałęczowskiej – mówi Bożena Piotrowska, Marketing Project Manager w Colian.
Wręczeniu nagród towarzyszyła prezentacja nagrodzonych prac i nowej odsłony Śliwki Nałęczowskiej. Kultowe praliny od września będzie można nabyć w odświeżonych opakowaniach. Praliny będą dostępne w eleganckich prezentowych bombonierkach, gustownych kartonikach, poręcznych torebkach oraz na wagę.
Organizacja wydarzenia
Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska otrzymał szerokie wsparcie medialne i PR-owe, w tym zasięgową kampanię internetową, targetowaną kampanię w social mediach, promocję w kanałach patronów medialnych oraz w kanałach własnych marki Śliwka Nałęczowska.
Kreacje na potrzeby promocji akcji przygotowała agencja KORE. Działania PR prowadzi Kolterman Media Communications. Patronami medialnymi konkursu są: WP.pl, Polki.pl i Poradnik Domowy.