Tylko w tym roku sieć odnotowała siedem otwarć, dodając do portfolio także całkiem nowe miasto – Bydgoszcz, w którym uruchomiono pierwszą kawiarnię Starbucks. W planach na kolejne miesiące marka stawia na dalszy dynamiczny rozwój oraz utrzymanie pozycji najbardziej rozpoznawalnej sieci na polskim rynku kawiarnianym.
Od otwarcia pierwszej kawiarni Starbucks w Polsce, na ulicy Nowy Świat 62 w Warszawie, marka stale rozwija się i poszerza swoją dostępność dla Gości. W tym momencie sieć obecna jest w dziesięciu największych miastach w kraju (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, Szczecin, Gdańsk, Gdynia i Bydgoszcz). W planach jest również ekspansja na całkiem nowe lokalizacje, wszędzie tam, gdzie Starbucks ma największe możliwości dotarcia do swoich grup docelowych. Jeszcze w tym roku zostanie uruchomionych kilka lokali.
- Od kilku lat utrzymujemy stałe tempo rozwoju w Polsce, które oscyluje w granicach 12 otwarć rocznie. Niemniej w kolejnych latach liczba ta będzie sukcesywnie zwiększana do około 20 otwarć w ciągu roku - mówi Patryk Kozakiewicz, Dyrektor Operacyjny Starbucks Polska. - Priorytetem w planach naszej dalszej ekspansji są duże miasta, aczkolwiek fani Starbucks mogą się spodziewać naszych otwarć również tam, gdzie naszych lokali jeszcze nie ma. Koncentrujemy się na atrakcyjnych lokalizacjach - jak w przypadku kawiarni znajdujących się np. w zabytkowej części Krakowa - czy też miejscach o dużych skupiskach ludzi, w pobliżu dworców lub w centrach handlowych – dodaje.
Operatorem Starbucks w Polsce jest wrocławska spółka AmRest, która zarządza marką na 7 europejskich rynkach (Polska, Niemcy, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia i Bułgaria).
Wrocławski Festiwal Gier i Zajawek 2025 – atrakcje dla fanów gier i rozrywki
Zbliża się czwarta edycja Wrocławskiego Festiwalu Gier i Zajawek – wydarzenia, które na stałe wpisało się w kalendarz miłośników gier z całej Polski.