Tylko w tym roku sieć odnotowała siedem otwarć, dodając do portfolio także całkiem nowe miasto – Bydgoszcz, w którym uruchomiono pierwszą kawiarnię Starbucks. W planach na kolejne miesiące marka stawia na dalszy dynamiczny rozwój oraz utrzymanie pozycji najbardziej rozpoznawalnej sieci na polskim rynku kawiarnianym.
Od otwarcia pierwszej kawiarni Starbucks w Polsce, na ulicy Nowy Świat 62 w Warszawie, marka stale rozwija się i poszerza swoją dostępność dla Gości. W tym momencie sieć obecna jest w dziesięciu największych miastach w kraju (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, Szczecin, Gdańsk, Gdynia i Bydgoszcz). W planach jest również ekspansja na całkiem nowe lokalizacje, wszędzie tam, gdzie Starbucks ma największe możliwości dotarcia do swoich grup docelowych. Jeszcze w tym roku zostanie uruchomionych kilka lokali.
- Od kilku lat utrzymujemy stałe tempo rozwoju w Polsce, które oscyluje w granicach 12 otwarć rocznie. Niemniej w kolejnych latach liczba ta będzie sukcesywnie zwiększana do około 20 otwarć w ciągu roku - mówi Patryk Kozakiewicz, Dyrektor Operacyjny Starbucks Polska. - Priorytetem w planach naszej dalszej ekspansji są duże miasta, aczkolwiek fani Starbucks mogą się spodziewać naszych otwarć również tam, gdzie naszych lokali jeszcze nie ma. Koncentrujemy się na atrakcyjnych lokalizacjach - jak w przypadku kawiarni znajdujących się np. w zabytkowej części Krakowa - czy też miejscach o dużych skupiskach ludzi, w pobliżu dworców lub w centrach handlowych – dodaje.
Operatorem Starbucks w Polsce jest wrocławska spółka AmRest, która zarządza marką na 7 europejskich rynkach (Polska, Niemcy, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia i Bułgaria).
Artur Rojek na Kortowiadzie 2024 - kolejna edycja Olsztyńskich Juwenaliów [WIDEO]
Za niecałe dwa miesiące odbędzie się 63. edycja Olsztyńskich Juwenaliów. Znamy już wiele szczegółów na temat wydarzenia, ale wśród najbardziej oczekiwanych informacji są te dotyczące koncertów na Scenie Głównej. Kto dziś dołączy do line-upu?